top of page

עקרון 1- שקט בלב

עודכן: 10 בנוב׳ 2020


תקשיבו שניה למילים "שקט בלב". מה הן עושות לכם? שקט בלב הוא הבסיס לעבודה בשפה התנועתית.

כולנו נעים בין שני מצבים מרכזיים. מצב "קולט" ומצב "משדר". שני המצבי האלה חשובים. המצב ה"משדר" משמעותי בסיטואציות חברתיות, בוויכוחים, בביטוי רגשות ועוד. המצב הקולט הוא המצב בו אנו לומדים ביעילות. אם נבדוק, נגלה שרובנו נמצאים רוב הזמן במצב משדר. אנו מוכנים להתגונן או מעוניינים להביא את עצמנו לידי ביטוי. אם באמת נרצה ללמוד משהו חדש, עלינו להשקיט את עצמנו (ולא רק וורבלית), פחות לדבר ויותר לשמוע, לא להתווכח, ורק אז נוכל באמת ללמוד שפה חדשה.

באופן טבעי, ילדים עסוקים מאוד בסיטואציות חברתיות ובמאבקי כוח. זה גורם להם אפילו פחות ממבוגרים במצב "קולט". למצב קולט - אנחנו קוראים שקט בלב. כל מצב למידה אמיתי צריך להתחיל בשקט בלב. זה משהו שעומד באוויר ומכניס את כל הנוכחים למצב "קולט". בגן ובבית הספר מנסים לעשות את זה באמצעות ישיבה בריכוז או ישיבה בשקט בכיתה (מה שלעיתים רבות פשוט לא עובד). כשאנחנו מנסים לעשות פעילות בתנועה, הילדים מזהים כבר תנועה עם הדרך ל... עם שטויות ומשחקים, ומאוד קשה להם להגיע למצב קולט, לשקט בלב.

סבתא מדברת בשקט בלב

אז איך עושים שקט בלב? מורידים נעליים. בוחרים מקום שהרצפה בו לא קרה. מחפשים מקום עם מעט הסחות דעת. מתיישבים על הרצפה. לא נודעים במישהו אחר. לא מתעסקים בדברים. הפה שקט. העיניים שקטות, האזניים מקשיבות, הגוף לא זז. נושמים 3 נשימות. מקשיבים לשקט.


אם הצלחתם להגיע לשקט בלב תרגישו את זה. מכאן יהיה אפשר להמשיך בעבודה. תרגיל:


זה תרגיל שעוזר לגלות את השקט בלב. הילד יושב או עומד. מבקשים מהילד(כשאתם כמובן עם לב שקט) לנסות לקרב יד ליד לאט לאט. אומרים במילים האלה : "מי יצליח לקרב יד אחת לשניה לאט לאט. הן מגיעות לאט לאט קרוב אחת לשניה. הם מתקרבות בלי לגעת. מי מצליח להשאיר אותן קרובות זו לזו, אבל לא נוגעות" תקשיבו לשקט שזה עושה. תקשיבו לשקט בלב. מוזמנים לנסות למצוא עוד תרגילים שעושים את השקט הזה בתוככם ובתוך הילד. מוזמנים להגיב לפוסט. למי התרגיל מתאים: לילידם מגיל 3 עד גיל 93 לכמה ילדים: 1 ומעלה. עובד טוב יותר עם 2 ומעלה. הערה: כדי לעבוד בתנועה, גם אנחנו, המעבירים, צריכים שקט בלב. אנחנו מדברים עם שקט בלב, בקול שקט.

100 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page