top of page

האם כדאי ללמד את הילד שלי לקרוא בגן?


השאלה האם ללמד את הילד שלי קריאה בגן, מעסיקה הרבה הורים, ולא סתם. מצד אחד, אנחנו רוצים שהילד שלנו יגיע כמה שיותר מוכן לכיתה א', אז כדאי שנלמד אותו. מצד שני, מאיפה אני אדע ללמד אותו נכון? בטח המורים יודעים יותר טוב ממני ויעשו את זה טוב יותר? אולי זה מוקדם מדי? אולי זה יפגע לו בילדות?

והתשובה שלי היא - כן. כדאי מאוד ללמוד עם הילדים בגן.

ולמה? כי זה כיף. קריאה היא אחד הדברים שילדים רוצים ללמוד. ממש רוצים. זו הזדמנות מדהימה להפגש עם הילדים במקום של למידה, ולעשות בבית חגיגה של קריאה. אבל יש עוד כמה סיבות.

סביבת למידה- הבית הוא סביבת הלמידה האידאלית ללימוד קריאה. כדי ללמוד קריאה טוב, אנחנו צריכים למידה של 5 דקות כמה פעמים בשבוע. הלמידה צריכה להיות בדיוק מתאימה לילד- בזמן, בקצב ובנושא. הכי טוב בעולם לעשות את זה בבית. ברגע שהילד בבית הספר הוא מתחיל ללמוד בדרכים אחרות וזה יכול להתנגש.

מעורבות- זה מקום מופלא להיות מעורב בלמידה של הילד. זה נושא ממוקד. קצר ובסיסי שיתן לכם הזדמנות לקחת חלק מהותי בלמידה של הילד שלכם.

לחסוך צרות - יש הרבה ילדים שלא מצליחים ללמוד בבית הספר. בעיה של רעש מסביב, קצב לא מתאים עד הסוף, חוסר משאבים של בית הספר, שיטת לימוד מקובעת ועוד דברים גורמים לאחוז לא קטן של ילדי בית הספר לא להצליח ללמוד בשנים הראשונות לקרוא. וילד שלא מצליח לקרוא בבית הספר הופך להיות מסכן ומתוסכל.

בשלות – הרבה ילדים בשלים לקרוא כבר בגן. חבל למנוע מהם את זה. והילדים שלא בשלים? דווקא איתם קריטי ללמוד. כי אפשר ללמד גם ילדים לא בשלים בהרבה דרכים. על הדרכים האלה אנו מדברים בתכנית. מאוד סביר שבכיתה יהיה להם הרבה יותר קשה ללמוד. אם תמצאו את הזמן והרצון להשקיע בזה עכשיו, אתם מעלים את הסיכוי שהשנים הראשונות בבית הספר יעברו בטוב.


ולשאלת הידע - בשביל זה יש את תכנית הורים וקוראים. שתדעו איך לעבוד עם הילדים שלכם טוב. מצויין. לפעמים אפילו יותר מהמורים.

93 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page